GrønneBørn

GrønneBørn

onsdag den 2. maj 2012

Gulerodsfrikadeller

Disse lækre frikadeller er et rigtigt hit hos mine to piger. De er super gode sammen med kold kartoffelsalat og en grøn salat eller på helt traditionel vis med kogte kartofler, grøntsager og sovs. Du kan lave grøntsags frikadeller på et utal af måder - jeg lover at dele flere af slagsen.


Du skal bruge:

700 gram gulerødder
1 stort løg
1-2 fed hvidløg
2 æg
Rasp
Mel
Salt
Peber
Et drys mild karry
Olie til stegning

Sådan gør du:

Skræl og riv gulerødderne groft
Riv løget fint
Pres hvidløget
Bland gulerødder, løg og hvidløg i en skål
Tilsæt æggene og rør godt rundt
Tilsæt rasp og mel til du har en ensartet fast fars
Tilsæt lidt salt, peber og et drys mild karry
Varm olien på en god tyk pande
Form frikadellerne med en ske og læg dem på panden
Lad dem stege til de er gylden brune på begge sider



4 kommentarer:

  1. Hej søde Sanne
    Mmm, de ser lækre ud! De skal prøves på søndag :)
    Spændende blog - her vil jeg gerne følge med :)
    Knus M

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette. Glæder mig til at høre, hvad I synes om det:-) Velkommen!

      Slet
  2. Super lækre deller , Sanne:-)
    Jeg Kom lige en stor spsk hakket kapers i også:-) det var heller ikke dumt.
    Glæder mig til mere inspiration.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Line. Tusind tak for din interesse og positive respons. Super god idé med kapers - det vil jeg prøve næste gang. Så dejligt med din interesse:-) Tak!

      Slet